ANA SAYFA !

27036

Yayın tarihi: 16.08.2010 Saat: 12:31
DOĞADAKİ MAHLUKAT

İbret Sabit KIIZLHAN bildirdi: "

Aylardan ağustos ramazan başlangıcı Denizli Bağbaşı’ndaki Dalgalanan en büyük Türk bayrağı halatının kopması sebebi ile tadilat bakım onarım için dağın zirvesindeki mekanizmaya iniş ve çıkışlarım oldu.

Bu çalışmam 2 ağustus ile 12 ağustos arasında gerçekleşen tadilat nedeni ile iniş çıkışlarda doğadaki mahlukatın hayvanların ne denli susuz olduklarının farkına vardım.

Yaklaşık bir yıldan beridir iniş çıkışlarda içilen pet şişe su boş kapları ve gazoz boş kaplarından yürüdüğüm zemin itibarı ile tam zirveye varana kadar bu şişelerden elde ettiğim su kabı yaklaşık 75 ile 100 arasındadır her dağa iniş çıkışımda sırt çantama aldığım fazladan su ile dağın tırmanma noktasından zirvesine varana kadar doldurduğum suluklara inişte de kontrol ederek indim,

gördüğüm manzara doğadaki hayvanların ne denli susuz oldukları idi bir ara yine dağın tam zirve noktasında yolumun üzerindeki bir kaplumbağa bana sanki yol arkadaşlığı yarcasına beraberce tırmanışı başladık bir ara duraksayarak dedim ki kaplumbağa yol arkadaşı su içer misin ?

Sanki dile geldi su vermediğin hata dercesine bir his ile yanımdaki 500 mlgr’lık su şişemin kapağını hafiften açtım buyur yol arkadaşı sana su dedim bir tebessümle başladı suyu hiç dışa dökmeden içmeye birde baktım ki benim 500 mlgr’lık suyumu bitirmiş bu yol arkadaşı kaplumbağa beyefendi neyse ben şöyle seslendim.

“Benim işim çok ağır bayrak dağda öksüz ve yetim onu kaldırmam lazım yerden bana müsaade” dedikten sonra yol üzerindeki su kaplarını kontrol ederek tırmanmaya başladım kaplumbağa geride kaldı az ilerdeki suluğumdan 3 adat keklik yavrusu bizde palaz derler o kalktı sanki benden ürperircesine.

O gün dağdaki periyodik çalışmamı bitirdim ve indim ertesi güne kalan işlerim vardı yine dağın tam zirvesinde tam zeminden hazırlıklı çıktım yine yolu fazladan yanıma aldığım 10 yada 15 kg arasındaki suyum takım çantam vb yüküm ağır amma tırmandıkça suluklara boşalttığım suyum eksilir benimde yüküm hafiflerdi bu tırmanışımda yaklaşık 1 yılda hiç inip çıkmadı isem o zirveye 400 500 kez inip çıkmışımdır sanki bu tırmanışımda gördüğüm manzara bana bir kez daha düşünmeye sevk etti.

Bir boz yörük yılanı bizim suluğun başında o bana bakar ben bizim yılanı su ve suluklara koyduğum andan itibaren benim yol arkadaşları durmadan çoğalıyor her tür mahlukattan bana yol arkadaşı ekleniyordu akşam evime geldim bir duş aldım suyu tepemden dökülürken dedim ki “Bu 300 metre tam dikey bir dağa nasıl su pompalayabilirim bunu çevreme desem acaba bana gene deli derler mi ?” derken araştırmaya başlamıştım bir iki bildiğim tornacı ve su ürünleri satan dükkanlarda bunu tartıştım çözüm aramaya başladım.

Denizli de bunun bana çok maliyetli olacağının kanısına vardım. Kararlıydım en az masrafla dağın dikey 300 metre zirvesine su nasıl pompalanırdı ve mahlukat nasıl suyu rahat bulabilirdi. Birden aklıma kırsal kesimlerde bu işi yapanlarla paylaşmak geldi. Çünkü kırsalda bu işi yapanlar dağa çayıra bağa bahçeye bu tür zorlukları engin tecrübe sahibi olacaklarının kanısındaydım ve “Buldum buldum” dedim.

Evet bulduğum sistem 1 dalgıç ve bir kalem kalınlığında da olsa 300 metre dikey zirveye boru içerisinde su atabileceğini ve maliyette kendilerinin de katkıda bulunacağını duyunca az daha sevecen ve coşku ile artık kendimce bu ( DOGADAKİ MAHLUKATIN ) bir nebzede olsa suyu bulabileceğinin kanısını vardım.

imdi bizim bu projemizi hayata geçire bilmemiz için bayrak dağı zirvesine su pompalaya bilmemiz için 700 liraya ihtiyacımız olduğunun farkındayım projemizi desteklerinizi bekliyorum. (SUYUN RAMAZAN AYINDA NEKADAR KIYMETLİ OLDUĞUNU DA HATIRLATMIŞ OLMAKTAYIZ ) Doğal dengede mahlukata ihtiyacımız var diyorsanız desteklerinizi bekliyoruz. Yaşadığım canlı bir kesit ve canlı bir örnektir.

İçinde zerre endişesi olan buyursun dağın zirvesine kadar bir yolculuk yapalım.
Saygılarımla
Sabit KIZILHAN 0535 740 51 80
girenizdernek@hotmail.com

"

Bu Haberi Paylaşabilirsiniz. ... ta paylaş.

“Eleştiri nedir ?: Bir insanı, bir eseri, bir konuyu doğru ve yanlış yanlarını bulup göstermek amacıyla insanlar tarafından yapılan inceleme işi, tenkit etme olayıdır. İnsanların dini inançları, fiziksel görünümleri, siyasi görüşleri, özürleri eleştirilmemelidir.” Lütfen eleştrilerinizi buna göre yapınız. Ayrıca yorumlar yazarlarına aittir. İçeriklerinden sitemiz sorumlu değildir.

Yorum yazmak için kayıtlı üye olmanız gerekir, Yeni Kayıt

Re: DOĞADAKİ MAHLUKAT (Puan: 1)
Gönderen: HALİL BAKİ ÇELEN Tarih: 16.08.2010 Saat: 15:00
(Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder)
Bravo sabit abi.bu doğal yaşamdaki canlıların çektiği zorlukları bize en güzel dille anlattın ve bu çalışmana can-ı gönülden takdir ediyorum.her daim yanındayımm..

Re: DOĞADAKİ MAHLUKAT (Puan: 1)
Gönderen: egeli65 Tarih: 27.08.2010 Saat: 11:28
(Kullanıcı Bilgisi | Mesaj Gönder)
öncelikleseni tesekür ederim bu husuzta senin böyle düsündügünü acaba hangimiz olursak olalim böyle asla aklimiza gelmiyor biz insanlar bunu düsünmüs olsaydik böyle olmazdin ucan kustan tutta yerdeki bir böcekde tabiki su ihtiyacina gidermek ister onun icin biz insanlar gidib geldigimiz yerlere böyle senin yapmis oldugun gibi yapsak o dogadaki hayvanlar bizleri ne kadar sefakacci olacaklarina yüce allah bilir kimin ne olacagina kimin ne olduguna allah bilir o hususta bende diyorumki böyle gelib gittigimiz yerlerde senin yaptigin yaparsak inan cok güzel vede cok iyi olacagina inaniyorum aslinda bunuda köy görevlileri sehirdeki görevlilerinde düsünmesinden yanayim umarim bu sizin yazmis oldugunuza okuyubda ben ve baskasi bundan sonra yaparlar uyguluyacaklarindan yanayim ve inaniyoumki yaparlar diyorum saygilarimla sabit kardes allah yolunda hayirlar olsun ömrün uzun bahtinda acik olsun

Copyright © 2004-2008 Mustafa UNAL. Bu site PHP-Nuke © 2003 kodlarına sahiptir. PHP-Nuke GNU/GPL lisansı altında dağıtılan ücretsiz yazılımdır.